Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu otworzyła oferty w przetargu na budowę obwodnicy Obornik Śląskich. Na budowę nowej drogi w ciągu drogi wojewódzkiej nr 340 jest aż 14 chętnych, jednak żadna oferta nie mieści się w zakładanym budżecie inwestora. Inwestycja ma m.in. poprawić komunikację między autostradą A4 a drogą ekspresową S5.
Na realizację inwestycji przewidziano 36 miesięcy od momentu podpisania umowy. Chociaż do DSDiK zgłosiło się aż 14 chętnych wykonawców, zamawiający może mieć problem, ponieważ oferty znacząco przekraczającą zakładany na zadanie budżet wynoszący 68,744 mln zł.
Najniższa oferta opiewa na 85,945 mln zł i złożył ją Strabag Infrastruktura Południe. Na drugim biegunie jest z kolei propozycja NDI Energy na 125,379 mln zł. Pozostałe oferty prezentują się natomiast następująco: Porr – 89,165 mln zł; konsorcjum Colas Polska i Himmel i Papesch Opole – 98,666 mln zł; Pro-Tra Building – 117,497 mln zł; Duna Polska – 109,908 mln zł; Budimex – 90,161 mln zł; Mostostal Warszawa – 102,410 mln zł; Skanska – 98,205 mln zł; Budpol Geotechnika – 97,482 mln zł; Eurovia Polska – 104,965 mln zł; Berger Bau Polska – 118,838 mln zł; Nowak-Mosty – 121,166 mln zł oraz Mirbud – 102,244 mln zł.
Obwodnica Obornik powstanie jako droga w nowym śladzie o długości ok. 6,4 km i zostanie poprowadzona po południowej stronie miasta, głównie przez tereny leśne i rolnicze Wzgórz Trzebnickich. Początek odcinka zlokalizowany będzie w rejonie drogi gminnej prowadzącej do miejscowości Jary, a koniec na drodze wojewódzkiej nr 340 w okolicy miejscowości Wilczyn. Bedzie drogą klasy G z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Będzie dostosowana do nośności 115 kN/oś.
W ramach budowy obwodnicy przewidziano m.in.: wykonanie 4 rond na skrzyżowaniach z drogami gminnymi, powiatowymi i wojewódzkimi, budowę wiaduktu nad linią kolejową nr 271 Wrocław – Poznań, budowę dodatkowych jezdni oraz zjazdów zapewniających obsługę terenów przyległych, a także ścieżkę pieszo-rowerową, chodniki oraz oświetlenie w obrębie rond. Wykonane zostanie odwodnienie, przebudowane zostaną także inne sieci, w tym energetyczna czy gazowa.
Obwodnica ma wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum Obornik Śląskich. Droga wojewódzka nr 340, która prowadzi ruch od węzła Trzebnica na drodze S5 biegnie obecnie ulicami Wołowską, Piłsudskiego, Skłodowskiej-Curie i Trzebnicką, powodując korki i hałas oraz obniżając bezpieczeństwo mieszkańców i użytkowników dróg. Nowa trasa połączy się z drogą wojewódzką nr 342 prowadzącą w stronę Wrocławia, co dodatkowo usprawni powiązania transportowe w regionie (m.in. przez obwodnicę Wrocławia do autostrady A4).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.